Feb 24, 2011

Aku terpaksa buat....

  Pada 23hb Febuari 2011 memang tak dapat aku lupakan sampai bila-bila memang aku tak tahu nak buat apa dengan kehidupan aku sekarang. Aku hanya belajar apa yang aku tak pernah buat, pelajari, hadapi, rasa apa yang org lain pernah rasa macam rasa dah putus asa sangat..... Tapi aku fikirkan masa depan aku, masa depan Manja.... Anakku, aku terpaksa sesangat, bukan sengaja, bukan mainan semata-mata.

Aku nak pergi kerja aku terpaksa tinggalkan manja sorang-sorang dirumah memang aku fikir salah atau korang fikir aku terlalu jahat tinggalkan manja yang berusia 6 tahun itu sorang-sorang. Aku dah tak ada jalan lain nak buat. Sekolah dia tiba-tiba je tolak atau buang manja dari sekolah itu dengan tiba-tiba. Aku naik 3, 4 kali untuk tahu apa selanjutnya, apa yang tak boleh manja sekolah dekat situ..... aku rasa tak ada adil. Last aku marah dengan guru sekolah & Pengetua sekolah sekali apa buat macam ini....?????? Aku dah buntu hanya kesedihan je aku rasakan pada masa depan manja. Tak pelah mungkin rezeki Manja dekat sekolah itu.... Nesary ( tempat manja sampai petang tu pulak) tekan Aku sampai RM500 sebulan kadang2 lebih mana pulak aku mampu nak bayar sedangkan tak ada pelajaran pun yang mereka ajar hanya tinggal, tido, makan je.... bukan aku ambik sampai malam... tepat 6.30ptg aku ambik dia...hantar tengahari... itu pun aku dah stop hantar......

Tahun 2011 betul-betul mencabar keimanan aku untuk hadapi ini semua, Jangan tanya pasal famili aku semua buat hal masing-masing. Adik2, abang aku semua dah berkeluarga mungkin dorang banyak benda juga hadapi jadi aku tak boleh nak minta tolong perkara aku ini yang rasa tak ada jalan penyelesaian. Aku akan bersekolah, dan manja akan hidup macam biasa... Insyaallah dengan doa berkat korang semua semoga aku & manja akan menghadapi perkara ini dengan tenang, dan juga doa semua aku akan dapat sekolahkan manja sampai berjaya suatu hari nanti, rezeki kami akan bertambah, untuk kita semua juga...... Amin.

"Ya Allah. Tidak ada yang mudah kecuali sesuatu yang Engkau jadikan mudah dan Engkaulah yang menjadikan yang susah itu mudah."



No comments:

Post a Comment